ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ.
ΑΡΙΘ. ΦΥΛΛΟΥ 10 – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2010-
ΕΔΡΑ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ-
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΗΤΤΑΣ,
ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 178, ΤΗΛ. 2106450078, 2102478973, 6936450078, EMAIL:PITTASVAS@YAHOO.GR
Synergasia-politon.blogspot.com
Σελιδα 1
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2010
Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΗΤΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΩΤΙΑΔΗΣ
Στις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου 2010, για τον ενιαίο Καλλικρατικό Δήμο Αχαρνών, η Δημοτική μας παράταξη αποφάσισε να συνεργαστεί με τον νυν Δήμαρχο Αχαρνών Παναγιώτη Φωτιάδη.
Στην απόφαση αυτή καταλήξαμε για τους παρακάτω, επιγραμματικά λόγους:
• Ο Παναγιώτης Φωτιάδης είναι ένας έντιμος πολιτικός. Δεν έχει ακουστεί κάτι για διαπλοκή του με εργολάβους ή άλλα άνομα συμφέροντα , πράγματα από τα οποία έχουμε υποφέρει εμείς στους Θρακομακεδόνες.
• Ως Δήμαρχος Αχαρνών κατάφερε να βάλει τάξη στο χάος που επικρατούσε στο Δήμο, να εξυγιάνει κατά το δυνατόν τα οικονομικά του, να οργανώσει τις υπηρεσίες του.
• Έχει δηλώσει και δεσμευτεί ότι η ανάπτυξη του ενιαίου Δήμου Αχαρνών περνάει μέσα από την ισόρροπη ανάπτυξη όλων των περιοχών και όχι από την υποβάθμιση των αναπτυγμένων περιοχών.
• Έχει δεσμευτεί για την διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και του επιπέδου παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες των Θρακομακεδόνων, ως ελάχιστου και απολύτως σεβαστού κεκτημένου.
• Με τις μέχρι σήμερα επαφές και συζητήσεις που είχαμε μαζί του, έδειξε ότι μπορούμε όλοι μαζί να προχωρήσουμε, με σεβασμό και εμπιστοσύνη, στον κοινό αγώνα για την ανάπτυξη και την πρόοδο και των δύο πρώην δήμων Αχαρνών και Θρακομακεδόνων.
• Πιστεύουμε ότι με Δήμαρχο του ενιαίου Καλλικρατικού Δήμου Αχαρνών τον Παναγιώτη Φωτιάδη, και εκλεγμένα μέλη στο ενιαίο Δημοτικό Συμβούλιο Αχαρνών και στο Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Θρακομακεδόνων (τοπικό συμβούλιο) τους εκπροσώπους της Δημοτικής μας παράταξης, οι Θρακομακεδόνες μπορούν και να διατηρήσουν τη φυσιογνωμία τους και να βελτιώσουν το επίπεδο παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες τους.
ΔΗΜΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ- ΔΗΜΟΣ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ – ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΗΜΟΣ
Η ενοποίηση των δύο Δήμων , Θρακομακεδόνων και Αχαρνών είναι πλέον γεγονός.
Για τους κατοίκους των Θρακομακεδόνων η ενοποίηση αυτή απετέλεσε ένα σοκ. Φοβούνται πολλοί ότι λόγω του μεγέθους του νέου Δήμου και των πολλών προβλημάτων που αντιμετωπίζει, θα επέλθει υποβάθμιση της περιοχής μας.
Ο φόβος εντοπίζεται σε δύο κυρίως ζητήματα:
1ον) Εάν κινδυνεύει ο χαρακτήρας της πόλης μας από την ενοποίηση
( Αποκλειστική κατοικία, όροι δόμησης, χωροταξικό κ.λ.π.), και
2ο) εάν διατηρήσουμε το επίπεδο παροχής υπηρεσιών (εξυπηρέτηση πολιτών, καθαριότητα, φωτισμός, υποδομές κ.λ.π.).
Η δική μας προσέγγιση στα δύο αυτά ζητήματα είναι η ακόλουθη:
1. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ
Ο Χαρακτήρας της πόλης μας, η φυσιογνωμία της πόλης μας δεν αλλάζει.
Η αποκλειστική κατοικία είναι θεσμοθετημένη (παρά το τραγικό λάθος του κ. Οικονόμου να την καταργήσει το 2006, με τους αγώνες της παράταξης μας επαναφέρθηκε).
Οι όροι δόμησης στους Θρακομακεδόνες είναι θεσμοθετημένοι. Ο συντελεστής δόμησης . Ο συντελεστής κάλυψης οικοπέδου. Η κεραμοσκεπή. Οι δύο όγκοι ανά οικόπεδο κ.λ.π.
Το χωροταξικό σχέδιο των Θρακομακεδόνων είναι θεσμοθετημένο. Οι χρήσεις γης όλων των οικοπέδων και των οικοδομικών τετραγώνων που δεν έχουν μεταβιβαστεί από το Συνεταιρισμό σε ιδιώτες (πλην των οικοπέδων που αποτελούν ιδιωτική περιουσία του συνεταιρισμού) είναι σαφώς προσδιορισμένες. Με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Ιουνίου του 2010 που η δική μας παράταξη μετά από πολλούς αγώνες έφερε στο Δημοτικό συμβούλιο (και εισηγήθηκε), επαναπροσδιορίστηκε το χωροταξικό σχέδιο και οι χρήσεις γης, και όλοι αυτοί οι χώροι χαρακτηρίστηκαν ως κοινόχρηστοι ή κοινωφελείς και στην μεγάλη τους πλειοψηφία χώροι πρασίνου.
Τα προαναφερόμενα στοιχεία, όροι δόμησης, αποκλειστική κατοικία και χωροταξικό είναι αυτά που προσδιορίζουν τη φυσιογνωμία και το χαρακτήρα της πόλης μας.
Αυτά τα στοιχεία λοιπόν είναι θεσμοθετημένα. Και το ερώτημα που τίθεται είναι: δεν μπορούν να αλλάξουν με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του ενιαίου Δήμου Αχαρνών, όπου οι εκπρόσωποι των Θρακομακεδόνων θα είναι μια μικρή μειοψηφία (2 από τους 41;);
Η απάντηση είναι:
1ον. Κανένα Δημοτικό Συμβούλιο δεν παίρνει αποφάσεις να καταστρέψει το πιο όμορφο τμήμα της ευρύτερης περιοχής του ενιαίου Δήμου του.
2ον: ‘Έχει ιδιαίτερη σημασία ΠΟΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ θα επιλέγουν οι πολίτες των Θρακομακεδόνων για να τους εκπροσωπούν κάθε φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο του ενιαίου Δήμου Αχαρνών, και
3ον: Αποφάσεις που επιβαρύνουν τους περιβαλλοντικούς γενικά όρους (π.χ. αύξηση συντελεστή δόμησης, μείωση χώρων πρασίνου κ.λ.π.) προσβάλλονται στα αρμόδια Διοικητικά Δικαστήρια.
2. ΕΠΙΠΕΔΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Με την ενοποίηση των δύο Δήμων, ο Δήμος Θρακομακεδόνων δεν χάνει εντελώς την αυτονομία του.
Κατά το άρθρο 2 του σχετικού Νόμου , οι Δήμοι και οι Κοινότητες που καταργούνται με τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ μετατρέπονται σε Δημοτικές Κοινότητες. ‘Ετσι, ο Δήμος Θρακομακεδόνων, δεν εξαφανίζεται ως οργανική μονάδα, αλλά θα λειτουργεί με την μορφή της Δημοτικής κοινότητας.
Ως Δημοτική Κοινότητα, θα εκλέγει δικό της πενταμελές συμβούλιο, το οποίο θα έχει συγκεκριμένες αρμοδιότητες και θα διαχειρίζεται συγκεκριμένο δικό του προϋπολογισμό.
Το ύψος του προϋπολογισμού θα αποφασίζεται από το δημοτικό Συμβούλιο, στη βάση των προτάσεων του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας και μέσα από κριτήρια που θα περιέχονται σε Υπουργική Απόφαση που θα εκδοθεί.
Επιπλέον, στα όρια της Δημοτικής μας κοινότητας θα εξακολουθούν να λειτουργούν ορισμένες υπηρεσίες του νέου δήμου και βεβαίως θα εξακολουθούν να λειτουργούν τα ΚΕΠ.
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι θεσμικά παρέχονται ΟΛΕΣ οι δυνατότητες, όχι μόνο να διατηρηθεί αλλά ακόμη και να βελτιωθεί το επίπεδο υπηρεσιών προς τους πολίτες.
Το αν αυτό θα γίνει, θα εξαρτηθεί κυρίως από τα πρόσωπα που θα εκλεγούν στα διάφορα όργανα του νέου Καλλικρατικού Δήμου Αχαρνών. Του Δημάρχου και -κυρίως για τους Θρακομακεδόνες- των δύο Δημοτικών Συμβούλων και των μελών του Συμβουλίου της δημοτικής Κοινότητας Θρακομακεδόνων (τοπικό συμβούλιο)
Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗ , ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ…
Στις προηγούμενες Δημοτικές εκλογές για το Δήμο Θρακομακεδόνων, η δημοτική μας παράταξη, η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ είχε συνεργαστεί, με την δημοτική παράταξη του Συνασπισμού.
Η συνεργασία μας αυτή δεν ήταν ευκαιριακή, αλλά είχε στηριχθεί πάνω σε αρχές και κοινούς στόχους, που απέβλεπαν στην διατήρηση και βελτίωση του περιβάλλοντος και του επιπέδου ζωής γενικά των πολιτών των Θρακομακεδόνων.
Με την εκπρόσωπο του συνασπισμού ειδικά, την Αθηνά Φαραζή που εκλέχτηκε δημοτική σύμβουλος , όλο αυτό το διάστημα έχουμε μια πραγματικά ΑΡΙΣΤΗ συνεργασία σε όλα τα επίπεδα.
Μαζί, και οι τρείς δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής μας, ο Βασίλης Πήττας, η Αθηνά Φαραζή και ο Γιάννης Κορκόβελος, δίνουμε μάχες μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο για να προωθήσουμε τα θέματα της πόλης μας και των συμπολιτών μας και για να αποτρέψουμε όσο γίνεται τις αρνητικές παρεμβάσεις του Δημάρχου στην πόλη μας ή να μειώσουμε τις συνέπειες των αρνητικών του παρεμβάσεων.
Νομίζω ότι έχουμε καταφέρει αρκετά. Οι πολίτες θα το κρίνουν…
Σήμερα, όμως η παράταξή μας βρίσκεται μπροστά σε ένα σταυροδρόμι. Το Νοέμβριο γίνονται οι εκλογές. Όχι όμως εκλογές για το Δήμο Θρακομακεδόνων, αλλά για τον ενιαίο Καλλικρατικό Δήμο Αχαρνών, στον οποίο συμμετέχουν και οι Θρακομακεδόνες.
Η δημοτική μας παράταξη, στην μορφή που υπήρχε πριν από την σύμπραξή της με την δημοτική παράταξη του Συνασπισμού, αποφάσισε να συνεργαστεί στις προσεχείς εκλογές με τον νυν Δήμαρχο και υποψήφιο Δήμαρχο Αχαρνών Παναγιώτη Φωτιάδη.
Δεν γνωρίζουμε τι θα κάνει η δημοτική παράταξη του συνασπισμού. Αυτόνομα, όπως φυσικά δικαιούται , θα καθορίσει την πορεία της. Εμείς πάντως ευχαριστούμε ειλικρινά όλους τους φίλους και τα μέλη της παράταξης αυτής που τέσσερα χρόνια τώρα είμαστε μαζί στους ίδιους αγώνες. Τους ευχαριστούμε για την ειλικρίνεια και την καθαρότητα των σχέσεων μαζί μας, για την συνέπειά τους , για την αγωνιστικότητά τους.
Ανεξάρτητα από τι θα κάνουν στις προσεχείς δημοτικές εκλογές, είμαστε βέβαιοι ότι η επόμενη μέρα των εκλογών θα μας βρει και πάλι μαζί. Θα είμαστε και πάλι μαζί από την ίδια πλευρά του λόφου για να συνεχίσουμε τους ίδιους αγώνες για το καλό πάντα της πόλης των Θρακομακεδόνων και των κατοίκων.
2 selida
Η ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ/ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ
Το σχέδιο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ έγινε νόμος του κράτους. Με το σχέδιο αυτό, από 1034 Δήμους και Κοινότητες που υπήρχαν, παραμένουν πλέον μόνο 325.
Οι Θρακομακεδόνες με το σχέδιο αυτό, συνενώνονται με το Δήμο Αχαρνών. Στο προηγούμενο φύλλο μας του Δεκεμβρίου του 2009 σας είχαμε ενημερώσει για τις προσπάθειες που κάναμε να αποφύγουμε την επερχόμενη (τότε) συνένωση.
Τελικά η συνένωση δεν αποφεύχθηκε. Δεν μπορούσε να αποφευχθεί. Τα επιχειρήματά μας μεταφέρθηκαν σε όλους τους αρμόδιους με πειστικότητα και φορτικότητα. Σας διαβεβαιώνουμε ότι έγιναν απολύτως κατανοητά. Γιατί ήταν επιχειρήματα ουσίας και όχι επιχειρήματα προσχηματικά.
Όμως η πολιτική απόφαση της κυβέρνησης ήταν ειλημμένη. Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ να εφαρμοστεί ενιαία ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΞΑΙΡΕΣΗ. Να μην υπάρξει Δήμος με αριθμό κατοίκων μικρότερο από έναν αριθμό (με εξαίρεση βεβαίως τα νησιά και τις ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές), που ειδικά για την Αττική προσδιορίστηκε στις 25.000 . Στα πλαίσια λοιπόν αυτά , συνενώθηκαν με άλλους όλοι οι Δήμοι που έχουν πληθυσμό μικρότερο των 25000 κατοίκων. Ενδεικτικά να αναφέρουμε τους Δήμους Διονύσου, Αγ. Στεφάνου, Άνοιξης, Δροσιάς, Εκάλης, Πεντέλης, Ψυχικού, Παπάγου, Δάφνης, Ελληνικού, Βουλιαγμένης, Χαλκηδόνας, Καματερού, Ζεφυρίου, Φυλής κ.λ.π.
Ειδικά για τους Θρακομακεδόνες αντιμετωπίσαμε και ένα ακόμη πολύ μεγάλο πρόβλημα, στην προσπάθειά μας να ζητήσουμε την εξαίρεσή μας. Το πρόβλημα του χάρτη. Περιβαλλόμαστε από όλα μας τα σημεία από το Δήμο Αχαρνών. Για οποιονδήποτε παρατηρεί τον χάρτη των Δήμων και Κοινοτήτων , δεν μπορεί να κατανοηθεί πώς ένα μικρό κομμάτι γης, μέσα στην ευρύτερη γεωγραφική περιφέρεια ενός άλλου δήμου, μπορεί να αποτελεί ξεχωριστό και αυτόνομο Δήμο. Η απάντηση στο αίτημά μας για εξαίρεσή μας ήταν ότι αν εξαιρεθούν οι Θρακομακεδόνες, δεν προχωρά ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ. Κανένας σε οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας δεν θα δεχθεί τη συνένωση του δικού του Δήμου με άλλον, αν εξαιρεθούν οι Θρακομακεδόνες, που έχουν αυτά τα συγκεκριμένα γεωγραφικά χαρακτηριστικά.
ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΔΗΜΟ ΑΧΑΡΝΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ..
Το ενιαίο Δημοτικό Συμβούλιο Αχαρνών θα αποτελείται από 41 μέλη. Από αυτά 39 θα προέρχονται από την εκλογική περιφέρεια Αχαρνών και 2 από την εκλογική περιφέρεια Θρακομακεδόνων.
Ο αριθμός αυτός προέκυψε με βάση τον αριθμό των κατοίκων των δύο δήμων στην απογραφή του 2001. Ο Δήμος Αχαρνών είχε 75341 κατοίκους και ο Δήμος Θρακομακεδόνων 4780.
Τα ψηφοδέλτια που θα χρησιμοποιηθούν στις εκλογές και η διαδικασία των εκλογών θα είναι συνοπτικά η εξής:
Στην κορυφή του ψηφοδελτίου θα υπάρχει το όνομα του υποψηφίου Δημάρχου.
Στη συνέχεια θα αναγράφεται ως επικεφαλίδα «ΕΚΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ» και θα ακολουθούν τα ονόματα των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων της εκλογικής περιφέρειας Θρακομακεδόνων. Μπορούν να είναι μέχρι 3 το πολύ υποψήφιοι. Για τους υποψηφίους της εκλογικής περιφέρειας Θρακομακεδόνων οι δημότες του δήμου Θρακομακεδόνων βάζουν ένα σταυρό.
Τους υποψηφίους της περιφέρειας Θρακομακεδόνων μπορούν να ψηφίσουν και οι δημότες της εκλογικής περιφέρειας Αχαρνών, με ένα σταυρό προτίμησης.
Ακολουθεί η εκλογική περιφέρεια Αχαρνών και από κάτω οι υποψήφιοι της εκλογικής περιφέρειας Αχαρνών. Μπορούν να είναι μέχρι 59 υποψήφιοι.
Στους υποψηφίους της περιφέρειας Αχαρνών οι μεν δημότες Αχαρνών βάζουν μέχρι τρεις σταυρούς, οι δε δημότες Θρακομακεδόνων ένα σταυρό.
Ακολουθούν οι υποψήφιοι για το συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Θρακομακεδόνων. Μπορούν να είναι μέχρι 6 υποψήφιοι.
Για το συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας ψηφίζουν μόνο οι δημότες Θρακομακεδόνων, βάζοντας μέχρι δύο σταυρούς στους υποψηφίους.
Στο (ενιαίο) δημοτικό συμβούλιο εκλέγονται δύο δημοτικοί σύμβουλοι από την εκλογική περιφέρεια Θρακομακεδόνων. Ο πρώτος από το συνδυασμό του δημάρχου και ο πρώτος από το συνδυασμό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Για το συμβούλιο της δημοτικής Κοινότητας (τοπικό συμβούλιο) εκλέγονται τρεις από το συνδυασμό του δημάρχου και δύο αναλογικά από τους υπόλοιπους συνδυασμούς.
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΩΝ.
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΝΤΑΜΕΛΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Ενδεικτικά οι αρμοδιότητες του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας, όπως περιγράφονται στο νόμο, είναι (άρθρα 82,83,84):
• μεριμνά για την καλή κατάσταση του δικτύου εσωτερικής οδοποιίας της δημοτικής κοινότητας,
• μεριμνά για την καθαριότητα των κοινόχρηστων χώρων και συνεργάζεται με την αρμόδια υπηρεσία του δήμου για την καλή τήρηση αυτής,
• λαμβάνει μέτρα για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών επείγοντος χαρακτήρα στα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης
• μεριμνά για την αποκατάσταση ζημιών και την καλή λειτουργία του δικτύου δημοτικού φωτισμού και συνεργάζεται γι' αυτό με την αρμόδια υπηρεσία του δήμου
• μεριμνά για την καλή κατάσταση και την ασφάλεια των εγκαταστάσεων των παιδικών χαρών και συνεργάζεται με τον υπεύθυνο λειτουργίας των παιδικών χαρών του δήμου,
• καταγράφει τα μέσα και το ανθρώπινο δυναμικό που μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και έχει την ευθύνη της ομάδας πυρασφάλειας της δημοτικής κοινότητας
• έχει την ευθύνη για την προστασία της δημοτικής περιουσίας στα όρια της δημοτικής κοινότητας.
• αποφασίζει για την προέγκριση ίδρυσης ή εγκατάστασης καταστημάτων, επιχειρήσεων και λοιπών δραστηριοτήτων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία,
• αποφασίζει για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας μουσικής,
• προτείνει τους χώρους λειτουργίας των λαϊκών αγορών, τις θέσεις όπου επιτρέπεται η άσκηση υπαίθριου στάσιμου εμπορίου, η λειτουργία εμποροπανηγύρεων, χριστουγεννιάτικων αγορών και γενικά οι υπαίθριες εμπορικές δραστηριότητες.
• Το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας, επιπλέον, εκφράζει γνώμες και διατυπώνει προτάσεις είτε με δική του πρωτοβουλία είτε κατόπιν παραπομπής, από τα αρμόδια όργανα του δήμου, σε διάφορα άλλα θέματα (περιγράφονται στο νόμο)..
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Ο κ. Οικονόμου μετά από οκτώ χρόνια στη διοίκηση του Δήμου απέρχεται. Απέρχεται όμως , έχοντας συγκεντρώσει εναντίον του την καθολική αντίδραση των κατοίκων των Θρακομακεδόνων…..
Μέσα στην τελευταία ιδιαίτερα τετραετία προξένησε τέτοια ζημία, που πολύ φοβούμαστε ότι θα είναι ανεπανόρθωτη. Άλλαξε τελείως τη φυσιογνωμία της. Παρέλαβε μια πράσινη πόλη, την πιο πράσινη πόλη της Αττικής, που ήταν μια πόλη υπόδειγμα , με προσωπικότητα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
Παραδίδει μια πόλη υποβαθμισμένη, χωρίς προσωπικότητα, με πολύ λιγότερο πράσινο, που δεν σέβεται τον εαυτό της και το περιβάλλον. Μια πόλη παραδομένη στην αυθαιρεσία των εργολάβων, μια πόλη εμπορευματοποιημένη.
Παραδίδει μια πόλη που δεν έχει καθόλου κοινωνικό πρόσωπο. Που δεν έχει καμιά κοινωνική υπηρεσία. Που οι δημοτικές της υπηρεσίες παρέχουν υπηρεσίες πολύ κακές. Ακόμη και τα ΚΕΠ κατάφερε να μην λειτουργούν...
Παραδίδει μια πόλη με κακοσυντηρημένα σχολεία. Χωρίς ο βρεφονηπιακός σταθμός ακόμη να έχει λειτουργήσει. Με προνήπια που για πρώτη φορά δεν βρίσκουν θέση στο Νηπιαγωγείο να φιλοξενηθούν.
Παραδίδει μια πόλη βρώμικη. Με πλατείες βρώμικες και ασυντήρητες. Με κοινόχρηστους χώρους χορταριασμένους και απροσπέλαστους...
Παραδίδει μια πόλη πολύ διαφορετική απ’ αυτή που παρέλαβε. Πολύ χειρότερη...
Ευτυχώς που η θητεία του τελείωσε.....
«ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ»
«Με όπλο του την διαφάνεια και την έντιμη διαχείριση στο Δήμο Θρακομακεδόνων» , δηλώνει ο κ. Οικονόμου , θα διεκδικήσει πλέον την εκλογή του στον ενιαίο Δήμο Αχαρνών.
Φαίνεται ότι ο κ. Οικονόμου δεν γνωρίζει την έννοια των λέξεων «διαφάνεια» και «εντιμότητα». Γιατί στα χρόνια της θητείας του στο Δήμο Θρακομακεδόνων, οι δύο αυτές έννοιες εξέλιπαν εντελώς. Αντίθετα η αδιαφάνεια στην λήψη αποφάσεων, ο εκβιασμός των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου και η δημιουργία τετελεσμένων ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της λειτουργίας του κ. Δημάρχου. Ενδεικτικά να θυμίσουμε μερικά σημεία:
• Η ανάδειξη ως αναδόχου της αποχέτευσης του πέμπτου μειοδότη
• Η παραχώρηση στον εργολάβο της αποχέτευσης του ΟΤ 45 για την εναπόθεση των μπάζων. Το έφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο πολλές φορές, μέχρι που τελικά πέτυχε την πολυπόθητη πλειοψηφία, με το εκβιαστικό δίλημμα ή δίνετε το χώρο ή δεν γίνεται η αποχέτευση.
• Εδώ και πάνω από ένα χρόνο φέρνει στο Δημοτικό Συμβούλιο πρόταση για απ’ ευθείας ανάθεση του έργου των συνδέσεων με το δίκτυο της αποχέτευσης στον γνωστό εργολάβο με 1900 ευρώ ανά σύνδεση, με το εκβιαστικό δίλημμα ότι αν δεν δώσουμε απ’ ευθείας το έργο, η αποχέτευση δεν πρόκειται ποτέ να λειτουργήσει.
• Στην υπαίτια καθυστέρηση περαίωσης του έργου της αποχέτευσης, αρνείται να δεχθεί την κατάπτωση των ποινικών ρητρών που προβλέπονται από το νόμο και τη σύμβαση , με το εκβιαστικό δίλημμα ότι αν του επιβάλλουμε τις ποινικές ρήτρες δεν θα γίνει η αποχέτευση.
• Αρνήθηκε να δεχτεί την κατάπτωση των ποινικών ρητρών στον ίδιο εργολάβο, για το έργο του βρεφονηπιακού σταθμού, παρά την καθυστέρηση για πάνω από ένα χρόνο στην εκτέλεση του έργου..
• Αρνείται να εφαρμόσει την απόφαση του ΔΣ που υποχρεώνει τον εργολάβο να μαζέψει τα μπάζα από το ΟΤ 45, με τον εκβιασμό .ότι αν τον υποχρεώσουμε, δεν θα γίνει η αποχέτευση.
• Εκβιάζει το Δημοτικό Συμβούλιο κατ’ επανάληψη ότι αν δεν εγκρίνουμε εργασίες που δεν συμφωνούμε με την ποιότητα και την ποσότητα που αναγράφονται στον Ανακεφαλαιωτικό Πίνακα, (βλ. αποχέτευση, βλ. βρεφονηπιακός, δεν θα γίνει η αποχέτευση, δεν θα λειτουργήσει ο Βρεφονηπιακός Σταθμός, δεν εκείνο , δεν το άλλο.
• Έφερνε επί μήνες στο ΔΣ, το θέμα της πεζοδρόμησης του κεντρικού οδικού άξονα (υποτίθεται ότι μας δίνανε 11 εκατομμύρια) και επειδή δεν του έβγαινε η πλειοψηφία το απέσυρε συνέχεια. Το επανέφερε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος την τελευταία ημέρα της προθεσμίας καλώντας μας το πρωί για το απόγευμα και με το εκβιαστικό δίλημμα ή ψηφίζετε το έργο ή θα κατηγορηθείτε ότι δεν θέλετε 11 εκατομμύρια ευρώ!!!
• Φέρνει στο Δημοτικό Συμβούλιο θέματα τα οποία όταν βλέπει ότι δεν μπορεί να τα περάσει γιατί η πλειοψηφία που διαμορφώνεται δεν τον ευνοεί, είτε τα αποσύρει, είτε δημιουργεί τεχνητές εντάσεις που οδηγούν σε διακοπή των εργασιών του ΔΣ. Άλλες φορές χρησιμοποιώντας τον πρόεδρο του ΔΣ, αναβάλλει αυθαίρετα και παράνομα το Δημοτικό Συμβούλιο, ή τα θέματα που οδηγούνται σε καταψήφιση. Πλήρης ευτελισμός των θεσμών….
3 selida
ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ- ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΕΣΠΑ
Υπερηφανεύεται ο Δήμαρχος για την ένταξη του έργου της αποχέτευσης, στο ΕΣΠΑ. Και ζητεί να του δώσουμε συγχαρητήρια για το μεγάλο του κατόρθωμα.
Δεν λέει την αλήθεια. Δεν έκανε κανένα αγώνα. Δεν έκανε ούτε καν μια τυπική αίτηση. Το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ με πίεση του ίδιου του Περιφερειάρχη.
Ο ίδιος ο Περιφερειάρχης Αττικής, βλέποντας ότι η προθεσμία για ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ έληγε χωρίς από τον Δήμο Θρακομακεδόνων να έχει φθάσει στην Περιφέρεια ούτε ένα απλό χαρτί, πίεσε τον Δήμαρχο Οικονόμου να του υποβάλει αίτηση.
Η αδράνεια του Δημάρχου ανάγκασε τον Περιφερειάρχη, (ο οποίος ως εκπρόσωπος της Πολιτείας ενδιαφερόταν για την πρόοδο των έργων που πρέπει να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ), να του ζητήσει με επίσημο έγγραφό του να του υποβάλει αίτηση με την οποία να του ζητά την ένταξη του έργου με τον τίτλο « κατασκευή κύριων συλλεκτήριων αγωγών του δικτύου ακαθάρτων του Δήμου Θρακομακεδόνων», ως έργο γέφυρα μεταξύ τρίτου ΚΠΣ και ΕΣΠΑ, στο ΕΣΠΑ. (είναι το υπ’ αριθμ.922/16-3-2010 έγγραφο του Περιφερειάρχη προς τον Δήμαρχο Θρακομακεδόνων, με τίτλο « επιστολή- πρόσκληση για υποβολή προτάσεων στο περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα «Αττική 2007-2013»)
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ- ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΝΕΝΑ
Έχουν πλέον καταλάβει όλοι ότι τον κ. Οικονόμου τον ενδιαφέρει μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι των όποιων έργων. Δεν τον ενδιαφέρει ούτε η λειτουργικότητά τους, ούτε η λειτουργία τους.
Τα όποια έργα, αν και όποτε και με όποιον τρόπο τελειώσουν αμέσως μετά την κατασκευή τους, ουσιαστικά εγκαταλείπονται.
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΝΕΟΤΗΤΑΣ έχει ολοκληρωθεί εδώ και πάνω από δύο χρόνια. Δεν λειτούργησε ακόμη. Παραμένει παρατημένο και ήδη χρειάζεται εργασίες συντήρησης.
Η ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΤΟ ΟΤ 43. Κατασκευάστηκε και εγκαταλείφθηκε. Παραμένει ένας χώρος χωρίς καμιά λειτουργικότητα, χωρίς καμιά χρήση, χώρος χορταριασμένος.
ΤΑ ΤΡΙΓΩΝΑ. Γνωστή ιστορία. Για ποιο λόγο έγιναν, τι εξυπηρετούν, γιατί έγιναν με αυτόν τον τρόπο, με τα δεκάδες παγκάκια, τα δεκάδες φωτιστικά και το πολύ τσιμέντο;
Ο ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ: ‘Εργο απολύτως απαραίτητο που το περιμένουν οι κάτοικοι των Θρακομακεδόνων, έχει ξεκινήσει από την προηγούμενη προεκλογική περίοδο. ‘Επρεπε σύμφωνα με τη σύμβαση να έχει τελειώσει από τον Οκτώβριο του 2008. Εδώ και δύο χρόνια. Και έπρεπε να έχει ήδη λειτουργήσει από τον Ιανουάριο του 2009. Ακόμη δεν έχει παραδοθεί . Άγνωστο πότε θα λειτουργήσει. Ο λόγος είναι η επιμονή του Δημάρχου να προσθέσει στο μέχρι σήμερα ΥΠΕΡΟΓΚΟ κόστος των 2 εκατομμυρίων ευρώ, άλλο ένα εκατομμύριο.
ΑΝΑΔΑΣΩΣΗ ΡΕΜΑΤΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: ‘Άλλο ένα αίσχος. Κόστισε ένα εκατομμύριο. Τα περισσότερα δένδρα έχουν ξεραθεί.
ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ:
Το ΣΚΑΝΔΑΛΟ , με γράμματα κεφαλαία. Που δεν έχει τέλος.
Ξεκίνησε με την επιλογή του αναδόχου. Επελέγη ο 5ος με αποκλεισμό των 4 πρώτων. Διαφορά περί τις 400.000 ΕΥΡΩ.
Ακολούθησε ο τρόπος κατασκευής. Ο τρόπος αποκατάστασης, η υπέρμετρη όχληση των κατοίκων. Οι δρόμοι που παραμένουν ανοιχτοί επί μήνες.
Οι εκβιασμοί για πανωπροίκια.. Η μου δίνετε χώρο για τα χώματα και τα μπάζα ή εγκαταλείπω το έργο.
Μπάζα παντού. Στο ΟΤ 3 βρίσκονται εκεί από την έναρξη των εργασιών, το Σεπτέμβριο του 2007. τρία χρόνια τώρα. Μπάζα στο ΟΤ 45. Αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για απομάκρυνσή τους δεν εκτελούνται .
Οι παρατάσεις χωρίς ποινικές ρήτρες, παρά την αποκλειστική υπαιτιότητα του εργολάβου για τις καθυστερήσεις.
Η συνεχής προσπάθεια του Δημάρχου, που συνεχίζεται ακόμη, για την απ’ ευθείας ανάθεση του έργου των συνδέσεων στον ίδιο εργολάβο, με 1900 ευρώ ανά σύνδεση.
Και άλλα πολλά….
ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
Η επιλογή του χώρου κατασκευής του από το προηγούμενο Κοινοτικό Συμβούλιο με πρόεδρο τον νυν Δήμαρχο, οδήγησε στην κοπή του συνόλου των πεύκων που υπήρχαν. Άλλη μια αρνητική επιλογή, άλλη μια ενέργεια βλαπτική για το περιβάλλον, από το σημερινό Δήμαρχο.
Κι επιπλέον. Καθυστερήσεις πολλές. Έπρεπε να έχει τελειώσει εδώ και δύο χρόνια. Βρίσκεται στη μέση.
Και ακόμη. Από άποψη αρχιτεκτονικής τα σχόλια των κατοίκων δεν είναι καθόλου κολακευτικά.
Να σημειωθεί δε ότι ο ανάδοχος επελέγη με τη μέθοδο της μελέτης- κατασκευής, δηλαδή και για το συγκεκριμένο «δημιούργημα» !!
ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (ΚΑΠΗ)
Με βάση τα αρχικά χρονοδιαγράμματα έπρεπε να έχει τελειώσει εδώ και ένα χρόνο. Και αντί να τελειώσει, πριν μερικούς μήνες ο Δήμαρχος, χωρίς καμιά πειστική αιτιολογία ανακοίνωσε την ματαίωση του έργου.
ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ. Καθαρισμός οικοπέδων.
Καμιά μέριμνα.
Ο Δήμαρχος επικαλείταν νομική αδυναμία να υποχρεώσει τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων να τα καθαρίσουν.
Είναι η παράταξή μας που μετά από πολλές πιέσεις έφερε το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και εισηγήθηκε το κανονιστικό πλαίσιο, μέσα από το οποίο θα γινόταν ο καθαρισμός των οικοπέδων. Αυτό έγινε από τον πρώτο χρόνο της θητείας μας.
Αλλά ούτε και μετά ο κ. Δήμαρχος έκανε κάτι..
Τα περισσότερα οικόπεδα παραμένουν σε κατάσταση λίαν επικίνδυνη. Γεμάτα χόρτα, πευκοβελόνες και ξερά κλαδιά.
Οι δημοτικοί χώροι, οι περισσότεροι, παραμένουν στην ίδια και χειρότερη κατάσταση. Γεμάτοι χόρτα και ξερά κλαδιά. Μπαρουταποθήκες..
Το πρόβλημα με την αποκομιδή των κλαδιών και των χόρτων παραμένει..
Στο θέμα της παρατήρησης και των εθελοντών παρατήρησης, τα πράγματα δεν πάνε καλύτερα. Πέρυσι, τις μέρες των πυρκαγιών στην Ανατολική Αττική, απλά κάτω από την πίεση των κατοίκων αναγκάστηκε ο δήμος να οργανώσει πρόχειρα ομάδες παρατήρησης. Μόνο και μόνο για να δείξει ότι κάνει κάτι..
Εφέτος την πρωτοβουλία της πήρε ο Συνεταιρισμός. Μπράβο του.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ
Ο Δήμος, ο Δήμαρχος παραμένει παθητικός παρατηρητής. Χωρίς να κάνει το παραμικρό.
Έχουμε ζητήσει κατ’ επανάληψη από το Δήμο, τουλάχιστον, στις φάσεις της εκσκαφής του οικοπέδου και της θεμελίωσης του υπογείου να παρίσταται πάντα ο μηχανικός του Δήμου. Δόξα τω θεώ τώρα έχουμε μηχανικούς..
Δυστυχώς ούτε αυτό δεν γίνεται...Τα πεύκα κόβονται ανεξέλεγκτα, τα οικόπεδα σκάβονται απ’ άκρη σε άκρη, η κάλυψη του οικοπέδου πολλαπλασιάζεται…..
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ-
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ
Είναι γνωστά τα δύο θέματα.
Με πρωτοβουλία της παράταξής μας, αποφασίστηκε τελικά από το Δημοτικό Συμβούλιο η ανάθεση εκπόνησης κυκλοφοριακής μελέτης στο Πολυτεχνείο, για την αντιμετώπιση κυρίως του προβλήματος στο νότιο μέρος της πόλης μας. Ο Δήμαρχος καθυστέρησε επί μήνες να υπογράψει τη σχετική σύμβαση. Στη συνέχεια, παρά το γεγονός ότι ο καθηγητής κ. Βλαστός από μήνες έχει παρουσιάσει το πρώτο σκέλος της μελέτης του και έχει ζητήσει παρατηρήσεις επ’ αυτού, ώστε να προχωρήσει στην επόμενη φάση, ο κ. Οικονόμου, παρά και την κατ’ επανάληψη επαναφορά του θέματος από μας στο δημοτικό συμβούλιο, δεν μας έχει εμφανίσει την προμελέτη για να εκφράσουμε την άποψή μας. Σκόπιμα καθυστερεί. Από την αρχή έφερνε εμπόδια, συνεχίζει να φέρνει εμπόδια…
Το ίδιο γίνεται και με την πολεοδομική μελέτη για την αντιμετώπιση του προβλήματος των ανοιχτών οικοδομικών τετραγώνων. Καθυστέρησε επί μήνες στην υπογραφή της σύμβασης, μετά την απόφαση του Δ.Σ., καθυστερεί στην προώθησή της για την συγγραφή των όρων και των τευχών δημοπράτησης.
Σκόπιμα. Δεν έχει ενδιαφέρον το έργο. Δεν είναι τσιμέντο….
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ/ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΕΤΕΔΑ
Οι υπηρεσίες του Δήμου, όπως το έχουν αντιληφθεί όλοι οι συναλλασσόμενοι με το Δήμο, πάνε από το κακό στο χειρότερο. Παρά τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό των υπαλλήλων, η οργάνωση των δημοτικών υπηρεσιών και η παροχή των υπηρεσιών προς τους πολίτες, χειροτερεύει.
Σε απάντηση όλης αυτής της κάκιστης διοίκησης των υπηρεσιών του Δήμου, ο Δήμαρχος έφερε πρόταση για πρόσληψη τριάντα επι πλέον υπαλλήλων, από τους υπεράριθμους της ΔΕΤΕΔΑ του Δήμου Αχαρνών.
Γιατί έτσι νομίζει ότι θα αποκτήσει βάσεις για να θέσει υποψηφιότητα στο Δήμο Αχαρνών. Γιατί έτσι , πιστεύει, ότι θα εκθέσει την Αντιπολίτευση….
Έτσι αντιλαμβάνεται ο Δήμαρχος Οικονόμου το ρόλο του Δημάρχου….
Οι πολίτες των Θρακομακεδόνων τον έχουν ήδη κρίνει. Τον έχουν ήδη πολιτικά καταδικάσει ….
ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΡΚΟΒΕΛΟΥ
Η συμμετοχή μου στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου μας, μου επιφύλασσε πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις και διαπιστώσεις.
Αυτές, προσπαθώντας να τις κωδικοποιήσω, θα έλεγα ότι είναι :
• Η προχειρότητα με την οποία η δημοτική Αρχή και ο Δήμαρχος εισηγείται τη λήψη απόφασης επί των εκάστοτε θεμάτων.
• Η (ανεξήγητη) αγωνία του Δημάρχου στη λήψη απόφασης με σοβαρό οικονομικό αντικείμενο.
• Η παντελής έλλειψη συνολικού σχεδιασμού για την πόλη μας.
• Η προκλητική εμμονή στην παραχώρηση σοβαρών έργων τον ίδιο πάντοτε εργολάβο, ο οποίος έχει μεταβληθεί σε ρυθμιστή της ανάπτυξης και προόδου της πόλης μας.
• Η επιδίωξη λήψης απόφασης με σοβαρό οικονομικό αντικείμενο κατά τρόπο έντονα εκβιαστικό.
• Η έλλειψη στοιχειώδους σεβασμού του Δημάρχου, σχεδόν, σε όλους τους δημοτικούς συμβούλους.
• Η επιδεικτική αγνόηση των θεμάτων που φέρνουμε προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο.
• Η επίκληση εκ μέρους του Δημάρχου τυπικής νομιμοφάνειας παραγνωρίζοντας ζητήματα σκοπιμότητας κάποιων έργων, σε συνδυασμό με την απουσία της ηθικής στη διαδικασία λήψης απόφασης περί αυτών.
• Η με κάθε ευκαιρία επίδειξη αλαζονικού πνεύματος εκ μέρους του Δημάρχου.
Αυτές είναι μερικές από τις «πικρές» διαπιστώσεις μου και δεν είναι οι μόνες.
Παρ’ όλα αυτά, ο Συνδυασμός μας, ο Βασ. Πήττας, η Αθ. Φαραζή και εγώ δίνουμε κάθε φορά ευπρεπή και ουσιαστικό αγώνα, με ουσιαστικές και εποικοδομητικές προτάσεις μας, στο δημοτικό συμβούλιο προσπαθώντας να περιφρουρήσουμε τα συμφέροντα των συμπολιτών μας και να εδραιώσουμε τη σοβαρότητα μέσα στο ίδιο το δημοτικό συμβούλιο, ενέργειες μας που έχουν γνώμονα το συμφέρον και τις προσδοκίες των πολλών και όχι των λίγων, ενέργειές μας που δίνουν ευοίωνη προοπτική στην πόλη μας και αγγίζουν το όραμα των συμπολιτών μας..
Σελιδα 4
ΜΙΚΡΟΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΜΑΣ
Η Δημοτική μας παράταξη στα σχεδόν τέσσερα χρόνια θητεία της στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν λειτουργεί με την κλασσική έννοια της Αντιπολίτευσης.
Προσπαθεί να καλύψει την παντελή ανυπαρξία της Δημοτικής Αρχής, ιδιαίτερα στα κεντρικά ζητήματα της πόλης μας.
Παρεμβαίνουμε διαρκώς και πιέζουμε το Δήμαρχο να προωθήσει τα θέματα της πόλης μας και των κατοίκων.
Ψηφίσαμε παρά τις όποιες αντιρρήσεις και επιφυλάξεις μας την κατασκευή των έργων που ήταν προς όφελος της πόλης και των κατοίκων.
Ψηφίσαμε όλες τις προτάσεις που συνδέονται με την βελτίωση των υπηρεσιών του Δήμου.
Επισημαίνουμε πάντα τα λάθη και τις παραλείψεις της Δημοτικής Αρχής, τα κακώς κείμενα ή συμβαίνοντα.
Στεκόμαστε εμπόδιο και ήδη έχουμε εμποδίσει την υλοποίηση πολλών καταστροφικών για την πόλη σχεδίων του Δημάρχου.
Αγωνιστήκαμε και αποτρέψαμε την ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο πολλών προτάσεων- εισηγήσεων του Δημάρχου, που ήταν προς ζημία της πόλης και των κατοίκων.
Φέραμε προτάσεις και εισηγήσεις για τα σημαντικά θέματα της πόλης μας, πολλές από τις οποίες μετά από μεγάλους αγώνες και προσπάθειες έγιναν αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ενδεικτικά θα αναφέρουμε, σε τίτλους, κάποια από τα θέματα που αναδείξαμε και δώσαμε αγώνες για την επίλυση ή την προώθησή τους, μέσα και έξω από το Δημοτικό Συμβούλιο.
• Η αποκλειστική κατοικία,
• Το χωροταξικό και οι χρήσεις γης.
• Το περιβάλλον
• Η κοπή των πεύκων από ιδιώτες αλλά και από το Δήμο,
• Ο τρόπος κατασκευής των εκτελούμενων έργων,
• Η πυροπροστασία (το θεσμικό πλαίσιο είναι εισήγηση δική μας)
• Ο καθαρισμός των οικοπέδων από ξερά κλαδιά και χόρτα,
• H βαμβακίαση των πεύκων,
• Η αποχέτευση,
• Το κυκλοφοριακό,
• Η αναδάσωση των καμένων,
• Οι αυθαιρεσίες των εργολάβων- κατασκευαστών,
• Τα προβλήματα με τα ανοιχτά οικοδομικά τετράγωνα
• Η «πεζοδρόμηση» του κεντρικού οδικού άξονα.
• Η εγκατάλειψη των εκτελεσθέντων έργων από τη σημερινή δημοτική αρχή
• Η αδυναμία αποπεράτωσης του οποιουδήποτε έργου
• Η εγκατάλειψη του έργου του ΚΑΠΗ,
• Η μη λειτουργία του βρεφονηπιακού σταθμού,
• Η μη λειτουργία του Κέντρου Νεότητας,
• Η έλλειψη αθλητικών εγκαταστάσεων
• Η κάκιστη λειτουργία των δημοτικών υπηρεσιών,
• Η κακή «λειτουργία» της ανακύκλωσης,
• Η κακή συντήρηση των δημοσίων κτιρίων και εγκαταστάσεων,
• Η αδιαφάνεια στην λειτουργία του Δήμου
• Η έλλειψη σεβασμού προς τα θεσμικά όργανα του Δήμου από το Δήμαρχο και η προσπάθεια υποβάθμισής τους.
• Ο Συνεταιρισμός και το ζήτημα της ιδιοκτησίας επί των κοινοχρήστων χώρων και των χώρων που είναι προορισμένοι για την εγκατάσταση κοινωφελών εγκαταστάσεων,
• κ.λ.π.
Δεν θα αναπτύξουμε ειδικότερα αυτά τα θέματα, τα έχουμε αναπτύξει πολλές φορές στο παρελθόν. Θα κάνουμε όμως ιδιαίτερη μνεία σε μία τελευταία μας παρέμβαση , την οποία θεωρούμε ως την πλέον καθοριστική για τα πράγματα της πόλης μας, ειδικά τώρα που συνενωνόμαστε με το Δήμο Αχαρνών και δεν θα υπάρχει άλλη ευκαιρία στο μέλλον για παρόμοιες παρεμβάσεις.. Αφορά το χωροταξικό της πόλης μας.
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ
Η παράταξή μας πριν ακόμη από τις εκλογές του 2006 είχε θέσει σε πρώτη προτεραιότητα την τροποποίηση του χωροταξικού της πόλης μας. Μετά τις εκλογές, επανειλημμένα, τόσο δημόσια, όσο και στο δημοτικό συμβούλιο είχαμε ζητήσει να ανατεθεί σε εξειδικευμένο γραφείο να μελετήσει το υπάρχον χωροταξικό και μετά από εκτεταμένη διαβούλευση με τους φορείς και τους κατοίκους να προχωρήσουμε στην τροποποίησή του.
Ο Δήμαρχος και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου , αδιαφόρησαν, όπως αδιαφορούν για όλα τα φλέγοντα θέματα του τόπου μας, πλην αυτών που αφορούν την επέκταση του τσιμέντου.
Τελικά μετά από πολλές προσπάθειες, φέραμε το θέμα για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 24 Ιουνίου.
Στη συνεδρίαση του ΔΣ εισηγηθήκαμε το θέμα και καταθέσαμε πλήρη και ολοκληρωμένη πρόταση για τη χρήση γής όλων των κοινόχρηστων χώρων και όλων των χώρων που προορίζονται για κοινωφελείς δραστηριότητες. Στόχος της πρότασης μας ήταν να υπάρξει αφενός μεν αποκατάσταση των προβλημάτων που προέκυψαν από προηγούμενες άστοχες τροποποιήσεις (πεζοδρομήσεις Αριστοτέλους και κεντρικής πλατείας κ.λ.π.), αφετέρου δε να υπάρξει ενίσχυση των χώρων πρασίνου..
Η ανάγκη να προχωρήσουμε σε τροποποίηση του χωροταξικού και σε ενίσχυση των χώρων πρασίνου, ώστε να διαφυλαχθεί η φυσιογνωμία της πόλης μας ως πράσινης πόλης, ήταν πλέον ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ , λόγω της κατάργησης με τον Καλλικράτη του Δήμου Θρακομακεδόνων και της ίδρυσης του νέου ενιαίου Δήμου Αχαρνών. Έπρεπε τους λίγους μήνες που απομένουν, να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες της τροποποίησης και να μην παραμείνουν εκκρεμότητες τέτοιου επιπέδου...
Η εισήγησή μας έγινε δεκτή και η πρότασή μας ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΠΙ ΤΟΥ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΥ
1. Το ΟΤ 3 από χώρος «γυμναστηρίου» τροποποιείται σε χώρο πρασίνου και σε χώρο δημοτικών αθλητικών δραστηριοτήτων ήπιας μορφής, τοπικής και μόνον χρήσης. H υφιστάμενη δασική βλάστηση στο βορειοανατολικό τμήμα αυτού διατηρείται. Οι υφιστάμενες αθλητικές εγκαταστάσεις διατηρούνται.
2. Το ΟΤ 45 από χώρος «Κοινοτικού Εμπορικού Κέντρου και Πρασίνου» τροποποιείται σε Χώρο πρασίνου.
3. Το ΟΤ 83 από «Χώρος θεάτρου - Πρασίνου και παρκαρίσματος» τροποποιείται σε χώρο πρασίνου
4. Τα ΟΤ 16-17 από «Χώροι Νηπιαγωγείου - Πρασίνου και παρκαρίσματος» τροποποιείται σε χώρο Σχολείων και πρασίνου.
5. Το ΟΤ 54 από «Χώρος Νηπιαγωγείου και παρκαρίσματος» τροποποιείται σε χώρο Νηπιαγωγείων και πρασίνου.
6. Επαναδιαχωρίζονται τα ΟΤ 75-74, 72-73, 67-66, 64-65 και γίνονται ξεχωριστά και αυτοτελή ΟΤ, όπως προβλεπόταν με βάση το αρχικό ρυμοτομικό σχέδιο του 1952, πριν την τροποποίηση του 1990 (1994), ήτοι: ΟΤ 75, ΟΤ 74, ΟΤ 72, ΟΤ 73, ΟΤ 67, ΟΤ 66, ΟΤ 64, ΟΤ 65. Μεταξύ των απέναντι ΟΤ παρεμβάλλεται η οδός Αριστοτέλους. Η ενοποίηση των ΟΤ αυτών και η κατάργηση της οδού Αριστοτέλους ουδέποτε υλοποιήθηκε.
7. Καταργείται η πεζοδρόμηση στις οδούς Ολυμπίων, Αριστοτέλους και Κεντρικής Πλατείας. Η πεζοδρόμηση αυτή προβλέφθηκε με την τροποποίηση του 1990 (1994), η οποία ουδέποτε υλοποιήθηκε.
8. Το ΟΤ 74 από «κοινοτικός χώρος αναψυχής και χώρος πρασίνου» τροποποιείται σε χώρο Δημοτικού κτιρίου κοινής ωφελείας επιφανείας μέχρι 150 τ.μ. και σε χώρο πρασίνου.
9. Το ΟΤ 75 από «κοινοτικός χώρος αναψυχής και χώρος πρασίνου» τροποποιείται σε χώρο Δημοτικού κτιρίου κοινής ωφελείας , επιφανείας μέχρι 150 τ.μ. και σε χώρο πρασίνου.
10. Το εκτός των ιδιωτικών οικοπέδων τμήμα του ΟΤ 41, από «κοινοτικός χώρος αναψυχής», τροποποιείται σε χώρο Δημοτικών κτιρίων κοινής ωφελείας και σε χώρο πρασίνου.
11. ¨Όλα τα μη άρτια και μη οικοδομήσιμα λόγω της μη αρτιότητάς τους οικοπεδικά τμήματα, που προέκυψαν κατά την εφαρμογή του ρυμοτομικού σχεδίου Θρακομακεδόνων (ρετάλια) χαρακτηρίζονται ως κοινόχρηστοι χώροι πρασίνου. (τα ρετάλια αυτά συνολικά είναι επιφάνειας πάνω από 20000 τ.μ.) Επίσης λωρίδα γης κατά μήκος των οδών Μακεδονίας και Θράκης μεταξύ των ρυμοτομικών γραμμών και ρέματος Αγ. Γεωργίου, καθώς και εδαφική έκταση αριστερά της οδού Θράκης προς το ρέμα.
12. Όλες οι εκτός του ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Θρακομακεδόνων εκτάσεις, οι οποίες υπάγονται στα διοικητικά όρια του Δήμου Θρακομακεδόνων , και δεν έχουν μεταβιβαστεί από τον Οικοδομικό Συνεταιρισμό σε συνεταίρους, χαρακτηρίζονται ως χώροι πρασίνου.
13. Τα ΟΤ 101, 84, 85, 72, 73, 66, 67, 65, 43 διατηρούνται ως χώροι πρασίνου.
14. Διατηρείται ο χαρακτηρισμός:
1. Το ΟΤ 100 ως χώρος σχολείων
2. Το ΟΤ 53 ως χώρος σχολείων
3. Τα ΟΤ 80-81 ως χώρος εκκλησίας
4. Το ΟΤ 64 ως Χώρος Βρεφονηπιακών Σταθμών, περιφερειακού Ιατρείου και πρασίνου
5. Το εκτός των ιδιωτικών οικοπέδων τμήμα του ΟΤ 42, ως Χώρος Πνευματικού Κέντρου και Δημοτικών Γραφείων
15. Κάθε αντίθετη ρύθμιση με την παρούσα, καταργείται.
Με την πρότασή μας αυτή (που ήδη αποτελεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου) ενισχύεται σημαντικότατα το πράσινο της πόλης μας με δεκάδες στρέμματα γης, εντός και εκτός σχεδίου πόλης. Πρόκειται για την σημαντικότερη παρέμβαση που γίνεται στην πόλη μας τις τελευταίες δεκαετίες, μαζί με την θεσμική κατοχύρωση της «αποκλειστικής» κατοικίας.
Και οι δύο αποφάσεις φέρουν την σφραγίδα της δημοτικής μας παράταξης. Η «αποκλειστική» κατοικία απετέλεσε την κορύφωση του αγώνα της δημοτικής μας παράταξης την τελευταία εβδομάδα των προηγούμενων εκλογών που με την συμπαράταξη όλων των κατοίκων εξανάγκασε τον Δήμαρχο Οικονόμου να πάρει πίσω την κατάργησή της, που κρυφά είχε προχωρήσει λίγους μήνες πριν…
Η τροποποίηση του χωροταξικού με την ενίσχυση των χώρων πρασίνου απετέλεσε κυρίαρχο ζήτημα για μας. Το φέραμε και το ξαναφέραμε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Το θέσαμε πολλές φορές δημόσια με τα έντυπά μας, το θέσαμε στις γενικές συνελεύσεις φορέων της πόλης μας. Μέχρι που έγινε πλέον αίτημα καθολικό, που δεν θα μπορούσε κανένας να το παραβλέψει....
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΜΑΣ.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ 13-9-2010
Στο δημοτικό Συμβούλιο της 13-9-2010 φέραμε για συζήτηση και επίλυση εκτός ημερησίας διατάξεως μια σειρά θεμάτων, που απασχολούν συμπολίτες μας. Τα αναφέρουμε περιληπτικά:
ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ: Για πρώτη φορά εφέτος μείνανε εκτός νηπιαγωγείου περίπου 50 προνήπια,παιδιά συμπολιτών μας. Αιτία η έλλειψη χώρων, αφού τα υπάρχοντα κτίρια νηπιαγωγείων δεν ήταν αρκετά για να τα φιλοξενήσουν. Μπροστά στην αδιαφορία του Δημάρχου, ανταποκρινόμενοι άμεσα στην αγωνία και αγανάκτηση των κατοίκων, πήραμε την πρωτοβουλία και στο Δημοτικό Συμβούλιο της 13-9-2010 φέραμε για συζήτηση εκτός ημερησίας διατάξεως το θέμα να παραχωρηθεί το κτίριο του Κέντρου Νεότητας για την στέγαση του 3ου Νηπιαγωγείου. Παράλληλα και προκειμένου να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την έγκριση της καταλληλότητας του χώρου , ο Βασίλης Πήττας ανέλαβα την ευθύνη των επαφών με τους αρμόδιους, ώστε αφενός μεν να υπάρξουν οι αναγκαίες οδηγίες για τις επεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στο κτίριο και να προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση η έγκριση, αφετέρου για τον διορισμό του αναγκαίου προσωπικού.
Για το ίδιο θέμα, πάλι με πρόταση δική μας και συζήτηση του θέματος εκτός ημερησίας διατάξεως, πάρθηκαν οι απαραίτητες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου για την κατασκευή από τον ΟΣΚ του 3ου Νηπιαγωγείου στο ΟΤ 54.
Σημειώνουμε ότι και για την δική μας άμεση ενεργοποίηση, ιδιαίτερα συνέβαλε η κινητοποίηση των ίδιων των γονέων. Άλλη μια απόδειξη για τη δύναμη της λαϊκής συμμετοχής. Μακάρι να υπήρχε η ανάλογη συμμετοχή των κατοίκων σε όλα τα προβλήματα της πόλης μας. Οι λύσεις θα ήταν πιό εύκολες...
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ: Φέραμε το θέμα για συζήτηση εκτός ημερησίας διατάξεως και αποφασίστηκε, αφού διανεμηθεί στους δημοτικούς συμβούλους το πρώτο σκέλος της μελέτης- πρότασης του καθηγητή του Πολυτεχνείου κ. Βλαστού (η οποία βρίσκεται εδώ και έξι μήνες στα συρτάρια του Δημάρχου, χωρίς να την έχουν δεί ούτε οι αντιδήμαρχοι, ούτε οι μηχανικοί του Δήμου), να κληθεί ο κ. Βλαστός στο Δημοτικό Συμβούλιο που θα συγκληθεί την επόμενη εβδομάδα να παράσχει διευκρινίσεις και να απαντήσει σε ερωτήσεις, και αμέσως στη συνέχεια να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της μελέτης.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ: Φέραμε και αυτό το θέμα για συζήτηση εκτός ημερησίας διατάξεως. Αποφασίστηκε να προχωρήσει άμεσα η δημοπράτηση της πολεοδομικής μελέτης με βάση τα τεύχη δημοπράτησης (τα οποία και αυτά είναι από μήνες έτοιμα στο γραφείο του δημάρχου, χωρίς να τα έχει δει κανένας).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου